Love Affair #3


Love Affair #3

I'm pretty touchy feely when it comes to objects (although not people!) and how I love wool, fabric, ribbons, threads of all kinds – it’s so great to work with your hands and experience the materials physically as well as visually.
As well as more classic sewing and crotchet projects, I also like to experiment with fabric and fibres to create depth and texture. I never throw anything away (well hardly ever) so I have a massive stash of odds and ends to draw my inspiration from.
In this section you can discover my latest 'coup de coeur' from the world of all things textile.

lundi 27 avril 2015

Latest fabric designs now online

I'm really pleased to announce that the next four Polly Dextrous fabric designs are now available on the Print me Pretty site.  You may remember that I shared the sketches for my 'adventure' design a couple of weeks ago so here is what it looks like 'in the flesh' 


 
 

Je suis super contente de vous annoncer que les quatre prochains design de tissus signés Polly D sont maintentant disponible sur le site de Pmp.  Vous en souviendrez bien sûr - j'ai partagé mes dessins pour celui qui s'apelle 'adventure' inspiré par les histoires d'Enid Blyton. Donc voila ce qu'il rassemble en forme tissus.


 

The others are 'foliage' - this is the fabric I designed for my lounge curtains, and featured on the pmp blog. 


 

 

 

 
Les autres sont 'foliage' - celui-ci est le tissus que j'ai créer pour mes rideaux de salon, et qui a apparu dans le blog de pmp.


 
The third is entitled 'shoreline stripe' and was my first ever fabric design for the seaside theme challenge.  I used the colours of the shoreline  to create a vivid stripe. If you look closely you can see the seaweed!


Le troisième s'apelle 'shoreline stripe' - les rayeurs du littoral -  et était mon tout premier design de tissus sur le thème de 'la mer'. J'ai a été inspiré par les couleurs de la plage pour créer des rayeurs vifs.  Si vous regarder de près, vous verrez même les algues!


The last one is one of my favourites and is called 'beams'. It was my entry for the geometric themed challenge, but the inspiration was architectural.  I was fascinated by the shapes formed by shadows on the roof beams on my bedroom ceiling . This gave the basic grey palette and the yellow seemed the perfect choice. It brought the design to life and fitted perfectly with the fifties feel of the geometric design. 


 

 
Le dernier est un de mes préféres et est intitulé 'beams' - les poutrelles. C'était mon essai pour le thème de géometrie, mais l'inspiration était architecturel.  Je suis intrigué par les formes crée par les ombres des poutrelles sur le plafond de ma chambre. Et c'est ça qui m'a donné les tones de gris que j'ai completé avec du jaune.  Ce dernier a fait vibrer le design et allait parfaitement avec le atmosphère des années cinquantes déjà présent avec le géométrie.


Evernote helps you remember everything and get organized effortlessly. Download Evernote.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire